رقابت شمش طلا با كیت كرونا برای پرواز!
یاری كالا: پالایشگاه سوییسی والكامبی ماه گذشته پنج روز متوالی در كوشش برای انتقال یك محموله طلا از هنگ كنگ بود و دو بار این محموله در یك هواپیما بارگیری و سپس تخلیه شد.
به گزارش یاری کالا به نقل از ایسنا، مایکل مزاریک، مدیرعامل والکامبی به بلومبرگ اظهار داشت: بعد از کوشش های روزانه و بحث های متعدد، این محموله طلا به شکل ناگهانی و بدون آگهی قبلی به سوییس رسید.
بحران ویروس کرونا قسمتی از بازار فلزات باارزش را نمایان کرده که معمولا توجه چندانی جلب نمی کرد. این بخش لجستیک حمل طلا، نقره و سایر فلزات در سراسر جهان است. این کسب و کار عموما در اختیار شرکت هایی شامل برینکس کو، G۴S Plc، لومیس ای بی و مالکا-آمیت است که معدنکاران و پالایشگران را به هابهای تجارت و مصرف طلا در سراسر جهان وصل می کنند.
در شرایط عادی شمش های طلا به ارزش میلیونها دلار در بخش بار هواپیماهای مسافری در چند متری زیر پای مسافران حمل شده و بعد از رسیدن به مقصد با خودرو های مسلح به پالایشگاه ها و صندوق های نگهداری منتقل می شوند. اما زمین گیر شدن پروازها روی این صنعت که سابق بر این بر تحویل فوری متکی بود، تاثیر گذاشته و حتی سبب شده است بازار طلای لندن بحث موافقت با تحویل در شهرهای دیگر جهان را مطرح کند.
حالا که پروازهای هوایی جهان محدود شده است، صنعت فلزات باارزش به دنبال راه های دیگری برای فعال نگه داشتن بازار است. موانع لجستیکی فراوانی وجود دارند و حتی اگر فضایی در یک هواپیما وجود داشته باشد، در صورت نیاز به ارسال تجهیزات پزشکی ضروری، محمولههای طلا بازگردانده می شود.
باسکاران نارایانان، نایب رئیس برینکس آسیا پسیفیک در این زمینه اظهار داشت: در پروازهای تجاری، چارتری یا باری محدودی که استفاده می نماییم، تجهیزات حفاظت شخصی، پزشکی، دارویی، غذایی و سایر اقلام ضروری به نیاز ما برای جابجایی شمش های طلا اولویت دارند.
یک نام بزرگ دیگر در کسب و کار حمل محموله های شمش، مالکا-آمیت است که قبل از بحران کرونا در ظرف ۲۴ ساعت محموله را تحویل می داد اما حالا ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می برد و هزینه ها هم بالا رفته اند.
طبق گزارش بلومبرگ، برخی در بازار می گویند که موفق شده اند بدون تاخیر فعالیت کنند اما رابرت میش، رئیس بخش فلزات باارزش شرکت "میش اینترنشنال مونتری" در این زمینه اظهار نمود که نقل و انتقال طلا از آسیا بسیار دشوار شده است و بعضی از مشتریان این مسئله را درک کرده و برخی دیگر درک نمی کنند.
منبع: یاری كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب