یك مسئول دولتی مطرح كرد؛

ظرفیت خالی ۱۵ میلیون تنی آرد، بستری برای تجارت

ظرفیت خالی ۱۵ میلیون تنی آرد، بستری برای تجارت به گزارش یاری کالا، مدیرکل دفتر تجاری داخلی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: ظرفیت بالقوه 15 میلیون تنی آرد می تواند ما را به عنوان تامین کننده اصلی منطقه معرفی نماید.



به گزارش یاری کالا به نقل از مهر، امروز سه شنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳ همایش بین المللی غلات درحال برگزاری است. شهیاد آبنار مدیرکل دفتر تجاری داخلی کالاهای کشاورزی در این همایش اظهار داشت: ظرفیت ایران در صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی بی نظیر است. به عنوان نمونه ما در صنایع تبدیلی و صنعت آرد و مشتقات آن ظرفیت ۳۰ میلیون تنی داریم در صورتیکه کارخانجات این بخش با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: این ظرفیت بالقوه می تواند نیاز کشورهای همسایه را تامین کند.
آبنار با اشاره به ظرفیتهای ایران در عرصه سیلو نیز عنوان کرد: ظرفیت سیلو ایران با احتساب هر دو بخش دولتی و خصوصی ۲۲ میلیون تن است و جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای منطقه بازار بکر برای تجارت سیال است.
این مسئول دولتی اظهار داشت: لازم است با برنامه ریزی و تسهیلگری که دولت دنبال می کند توسعه صادرات با افزایش کشورهای هدف تحقق پیدا کند.
وی با اشاره به ارزش ریالی صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: صادرات سالانه ۶ میلیارد دلار باتوجه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد عدد ناچیزی است.
مدیرکل دفتر تجاری داخلی کالاهای کشاورزی با اعلان اینکه بازیگر اصلی صنعت غذایی بخش خصوصی است، اظهار داشت: در این راه دولت خودش را مکلف می داند که تسهیلگری باشد؛ خصوصاً در دولت چهاردهم که مقرر است بخش خصوصی پیش قراول صنعت غذا باشد. آبنار با اشاره به صنعت آرد کشور، اضافه کرد: ظرفیت بالقوه ۱۵ میلیون تنی آرد می تواند ما را به عنوان تامین کننده اصلی کشورهای منطقه معرفی نماید.
وی خبر داد: در جلسات اقتصادی دولت مسیر واردات موقت محصولات با شده که می تواند ارزآوری برای ما داشته باشد.
این مسئول دولتی با اشاره به هاب منطقه شدن ایران در عرصه غلات افزود: نفع این تجارت به تولید ناخالص ملی کشور برمی گردد.
آبنار در آخر به کشت فراسرزمینی اشاره نمود و اظهار داشت: کشت فرا سرزمینی مسیر دیگر تجارت است. بحران آب کشورها را ناگزیر می کند از مزیت سایر مناطق بهره گیرند که تامین نیاز غلات ایران می تواند از این مسیر صورت گیرد.


منبع:

1403/07/10
14:08:15
0.0 / 5
131
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان