ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای فرش دستباف

ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای فرش دستباف به گزارش یاری کالا، یک فعال صنعت فرش از ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای فرش دستباف اطلاع داد و اظهار داشت: در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان فرش، در جلسات گوناگونی که با مرکز ملی فرش ایران داشتیم.



به گزارش یاری کالا به نقل از مهر، قدرت الله دوست محمدی امروز در نشست برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران اظهار نمود: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، پشتیبانی از صنعت فرش دستباف ایران و ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای محصولات ایرانی به خاطر کیفیت بالای فرش های دستباف است.
وی بیان داشت: ایران مهد فرش دستباف است و زیباترین و باکیفیت ترین فرش های جهان در این سرزمین بافته می شوند. طرح ها و نقشه های بی نظیر، رنگ های طبیعی و گره های محکم، از خصوصیت های بارز فرش دستباف ایرانی است که آنرا به یک اثر هنری پرارزش تبدیل نموده است. این هنر همچنان زنده و پویاست و در سطح جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.
مدیر برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران افزود: فرش دستباف بعنوان یک نماد از اصالت و فرهنگ ایرانی است. خیلی از خانواده های ایرانی، فرش دستباف را بعنوان یک سرمایه خانوادگی و میراث فرهنگی نسل های گذشته حفظ می کنند. به همین دلیل، تنوع بسیار زیادی از فرش های دستباف ایرانی با طرح ها و رنگ های مختلف، متناسب با سلیقه های متنوع، در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان فرش، در جلسات گوناگونی که با مرکز ملی فرش ایران داشتیم، مسائل مختلف را به شکل جدی پیگیری کرده و خواسته های تولیدکنندگان را به گوش مسؤلان رساندیم.
دوست محمدی تصریح کرد: مرکز ملی فرش ایران هم با درک اهمیت این موضوع، نامه ای را به معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد و مشکلات موجود را به اطلاع این معاونت رساند.
وی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه صنعت فرش دستباف در اقتصاد و فرهنگ کشور، اظهار داشت: تلاشهای مستمری در جهت پشتیبانی از این صنعت صورت می گیرد که امیدواریم برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران، با وجود همه چالش ها و تغییرات، به یک رویداد موفق و درخشان و در خور شأن این هنر – صنعت بزرگ کشور تبدیل گردد.
دوست محمدی اضافه کرد: بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می توانند با بسیاری از محصولات نفیس و منحصر به فرد همچون فرش های دستباف با طرح ها و نقشه های سنتی و مدرن، گلیم های بافته شده با الیاف طبیعی، گبه های زیبا با رنگ های زنده و تابلوفرش های نفیس با موضوعات مختلف از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، قم، فارس، همدان و… آشنا گردند.

1403/07/23
08:23:33
0.0 / 5
66
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان