فصل جدیدی در صنعت انرژی پتروپالایش لعل دریا فعالیت خویش را آغاز کرد

فصل جدیدی در صنعت انرژی پتروپالایش لعل دریا فعالیت خویش را آغاز کرد به گزارش یاری کالا، در این گزارش، به معرفی مجموعه پترو پالایش لعل دریا پرداخته و با اعضای کلیدی آن همچون مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره، مدیر روابط عمومی و مدیر بخش بازرگانی گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.



به گزارش یاری کالا به نقل از مهر، در دنیای پیچیده و پرچالش صنعت نفت و انرژی، شرکتهای نوظهور با اتکا به راهکارهای نوآورانه، نگاههای پایدار و بهره گیری از تجربیات پیشین، تلاش می کنند جایگاه ویژه ای در حل مشکلات اساسی این صنعت به دست آورند. این شرکت ها با درک عمیق از نیازهای صنعت، توانسته اند به تغییرات سریع بازار واکنش نشان دهند و با خلاقیت در حوزه هایی مانند بهینه سازی فرآیندها، مدیریت منابع و توسعه بازارهای صادراتی، فرصت های جدیدی خلق کنند.
یکی از این شرکتهای پیشرو، مجموعه پترو پالایش لعل دریا است که با استراتژی های بلندمدت، هوشمندانه و دقت در جزئیات، به دنبال ساخت آینده ای موفق برای خود و تأثیرگذاری مثبت بر صنعت نفت و انرژی است. این مجموعه با تاکید بر تخصص و تجربه مدیران ارشد خود و برنامه ریزی دقیق، در راه رشد و توسعه حرکت می کند و نقش قابل توجهی در رویارویی با چالش های پیچیده این صنعت ایفا می کند.
در این گزارش، به معرفی مجموعه پترو پالایش لعل دریا پرداخته و با اعضای کلیدی آن همچون مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره، مدیر روابط عمومی و مدیر بخش بازرگانی گفت و گویی داشته ایم. در این گفتگو، از تاریخچه و زمینه های فعالیت این شرکت گرفته تا اهداف، استراتژی های رشد و برنامه های بلندمدت آن به صورت کامل پرده برداشته شده است.

تاریخچه و فعالیتهای اصلی شرکت

رئیس هیأت مدیره، محمد مهدی فضلی، در شروع مصاحبه به معرفی تاریخچه شرکت پرداخت و اظهار داشت: «شرکت ما یک شرکت نوظهور است که در حوزه سوخت فعالیت می کند. با این وجود، این مجموعه از افراد و شرکتهای با سابقه در این صنعت تشکیل شده است، همچون شرکت هایی مانند تجارت افشان رضوان، هلدینگ تارضوان، شرکت توسعه تجارت راهبردی، شرکت آرادانا و شرکت پویان شیمی گستر و تعدادی پالایشگاه. باآنکه سن این شرکت کم است، اما به علت حضور افراد با تجربه در آن، در مدت محدود توانسته است به دستاوردهای قابل توجهی برسد.»
او در ادامه افزود: «فعالیت های اصلی ما بر حل دو مشکل اساسی در پالایشگاه ها متمرکز است. نخستین مشکل، تأمین خوراک برای تولید محصولات نهایی و دومین مشکل، فروش محصولات است. بخصوص نفت های سبک که در بازار داخلی فروش مناسبی ندارند و تبدیل به یکی از معضلات اصلی پالایشگاه ها شده اند و در ادامه به صنعت نفت کشور ضربه وارد می کنند. ما با تجمیع نفت های سبک و دریافت مجوز صادرات آنها، هدف داریم تا این نفت ها را به کشورهای شرق آسیا، بخصوص چین، صادر نماییم. این کار نه تنها چرخه تولید داخلی را تقویت می کند، بلکه سبب اشتغال زایی و افزایش درآمدهای ارزی می شود.»

اهداف و استراتژی های هلدینگ

مدیرعامل شرکت، امید نوری، در ادامه اهداف این مجموعه را به صورت دقیق تشریح کرد: «هدف اصلی این هلدینگ ساماندهی محصولات پالایشگاه ها و ایجاد ثبات در قیمتها است. در زمینه های مختلفی همچون تولید هیدروکربن های سبک و سنگین، سوخت و انرژی و همینطور بانکرینگ فعالیت می نماییم. در جهت این اهداف، به دنبال ایجاد یک سیستم متمرکز برای عرضه محصولات پالایشگاه ها به بازارهای داخلی و بین المللی هستیم تا بتوانیم علاوه بر کاهش نوسانات قیمتی، به رشد پایدار در این صنعت دست پیدا کنیم.»

او افزود: «ما در هلدینگ تلاش داریم تا بگونه ای عمل نماییم که محصولات پالایشگاه ها در بازار عرضه شده و قیمتها ثبات داشته باشند. این هدف نه تنها به نفع پالایشگاه ها است، بلکه به بهبود وضعیت کلی صنعت نفت کشور هم کمک خواهد نمود.»

استراتژی های بازرگانی شرکت

معاونت بازرگانی، علی محمد فضلی، در مورد استراتژی های بازرگانی شرکت توضیح داد: «در بخش بازرگانی، ما سه مبحث اصلی را در اولویت قرار داده ایم. اول، توسعه بازارهای بین المللی، بخصوص در شرق آسیا، برای افزایش فروش؛ دوم، تبادل تکنولوژی با کشورهای آسیایی، بخصوص چین، به منظور تجهیز پالایشگاه ها به جدید ترین فناوری ها و سوم، تأمین سرمایه و مواد اولیه به منظور رفع مشکلات مالی پالایشگاه ها و پیشگیری از تعطیلی یا کاهش تولید آنها.»
او اضافه کرد: «این استراتژی ها نه تنها باعث توسعه پایدار شرکت می شود، بلکه در بلندمدت به بهبود وضعیت صنعت نفت کشور هم کمک خواهد نمود. بعنوان مثال، با توسعه بازارهای بین المللی، می توانیم مشتریان جدیدی جذب کرده و صادرات محصولات نفتی کشور را افزایش دهیم.»

افزایش تولید و اضافه کردن محصولات جدید به چرخه تولید

فضلی در مورد محصولات تولیدی و برنامه های آینده برای افزایش تولید این شرکت توضیح داد: «محصولات اصلی ما شامل نفت سبک و سنگین، گازوئیل، هیدروکربن های سبک و سنگین، قیر و دیگر فرآورده های نفتی است. ما به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان و تحلیل های بازار، می خواهیم تولیدات خویش را گسترش دهیم. همینطور با عنایت به نیازهای خاص هر پالایشگاه، برنامه هایی برای افزایش تنوع محصولات و افزودن به سبد تولیدی پالایشگاه ها داریم.»

پالایشگاه های زیرمجموعه شرکت

در نهایت، معاونت بخش بازرگانی شرکت در مورد پالایشگاه های زیرمجموعه اظهار داشت: «در حال حاضر با ۱۰ تا ۱۵ پالایشگاه قرارداد داریم و پیشبینی می نماییم که این تعداد به ۴۰ یا ۵۰ پالایشگاه در آینده نزدیک افزایش یابد. این همکاری ها به ما این امکان را می دهد که فرایند تولید و توزیع محصولات را به شکل بهتری مدیریت نماییم و سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیریم.»

نقش روابط عمومی در موفقیت شرکت

معاونت روابط عمومی شرکت، پوریا اسعد، در ادامه به اهمیت روابط عمومی توجه ویژه مجموعه به این بخش پرداخت: «هدف اصلی ما در روابط عمومی اینست که فعالیتهای شرکت را به بهترین شکل ممکن معرفی کرده و از همکاری رسانه ها برای پوشش اخبار و فعالیتهای شرکت استفاده نماییم. در دنیای امروز، رسانه ها نقش بسیار مهمی در معرفی برندها و شرکت ها به جامعه دارند. به همین دلیل، تلاش داریم تا با استفاده از حمایت مسؤلان و همراهی رسانه ها، اهداف خویش را پیش ببریم و از این طریق اعتماد عمومی را جلب نماییم و فعالیتهای خویش را گسترش دهیم.»
او اضافه کرد: «با همراهی رسانه ها، می توانیم دستاوردها و پروژه های شرکت را به جامعه ی هدف خود معرفی نماییم و نقش شرکت در صنعت نفت را برجسته سازیم. این همکاری به ما کمک خواهد نمود تا برند خویش را بعنوان یک نام معتبر در بازار معرفی نماییم.»
این مصاحبه نمایانگر عزم راسخ و اراده مجموعه ای است که با تاکید بر تجربه، دانش فنی، و بهره گیری از استراتژی های هوشمندانه، برای حل مشکلات اساسی پالایشگاه ها و بهبود فرآیندهای تولید و فروش نفت، تلاش می کند. این شرکت با توسعه بازارهای بین المللی و گسترش شبکه صادرات محصولات نفتی به کشورهای آسیایی و دیگر بازارهای استراتژیک، در تلاش است تا نه تنها نیازهای داخلی را پاسخ دهد، بلکه نقش خویش را بعنوان یکی از صادرکنندگان اصلی در این صنعت پرچالش تثبیت کند.
همچنین، این مجموعه با استفاده از جدید ترین فناوری های جهانی و برقراری ارتباطات بین المللی، می خواهد تا سطح کیفی و بازدهی تولیدات خویش را افزایش داده و با افزایش بهره وری، به سودآوری پایدار برسد. از طرفی، برنامه های بلندمدت و استراتژیک این شرکت نشان از چشم انداز گسترده ای برای رشد و توسعه در آینده دارد؛ چشم اندازی که انتظار می رود جایگاه شرکت را در تحولات آتی صنعت نفت و انرژی کشور مستحکم تر سازد. با عنایت به این برنامه ها و پیشرفت های چشم گیر، این شرکت در راه تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازار جهانی نفت قرار دارد و می تواند به الگویی برای سایر شرکتهای داخلی تبدیل گردد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1403/09/07
19:34:52
0.0 / 5
116
تگهای خبر: ارز , اشتغال , افزایش فروش , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳


yarikala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت یاری كالا محفوظ است

یاری كالا

یاری گر شما در انتخاب کالای مدنظرتان