نحوه اشتراک گذاری فایل ها در فضاهای ذخیره سازی ابری یاری کالا: مهم ترین چالش در ارسال فایل به چند نفر بوسیله رسانه های مختلف، دشواری های ناشی از محدودیت های دسترسی یا سرعت اینترنت و... است. برخی مواقع و در وضعیت خاص ممکنست منجر به قطع دسترسی به رسانه های مورداستفاده شود، این مساله می تواند پروسه ارسال فایل را بسیار پیچیده کند. به گزارش یاری کالا به نقل از ایسنا، در بعضی موارد، ممکنست هیچ راهی برای ارسال فایل به آدرس ایمیل یا دیگر پلت فرم ها وجود نداشته باشد. برای حل این مشکل، می توان از روش های جایگزین مانند استفاده از فضای ابری Cloud Storage یا ارسال فایل بوسیله پیامرسان های معتبر بهره برد. این تکنیک ها می توانند به شما کمک کنند تا فایل موردنظر را به آسانی و بدون نگرانی از محدودیت ها به دیگران ارسال کنید. برای ارسال آسان فایل های با حجم بالا، بهترین روش استفاده از محیط های ذخیره سازی ابری است. این سرویس ها به شما امکان می دهند تا فایل ها را به آسانی بارگذاری کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. برخی از این خدمات شامل Google Drive، Dropbox و OneDrive هستند. جهت استفاده از این سرویس ها کافی است یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از بارگذاری فایل می توانید لینک اشتراک گذاری را برای افرادی که می خواهید فایل را دریافت نمایند ارسال کنید. این تکنیک نه فقط سریع و ساده است، بلکه به شما این امکان را می دهد که به آسانی فایل ها را مدیریت کنید. علی اصغر زارعی- مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی، مهندسی فناوری و اطلاعات - در گفت و گو با ایسنا، در این زمینه اظهار داشت: گوگل درایو، وان درایو و دراپ باکس سه نمونه از خدمات ذخیره سازی ابری هستند که به کاربران امکان می دهند فایل های حجیم را به آسانی بارگذاری نموده و به اشتراک گذارند. به گفته او، این سرویس ها از امنیت بالایی برخوردار می باشند و به شما این امکان را می دهند که به آسانی به فایل های خود دسترسی داشته باشید. جهت استفاده از گوگل درایو، کافی است یک حساب کاربری Google یا Gmail داشته باشید. بعد از ایجاد حساب، می توانید فایل های خودرا بارگذاری کرده و لینک آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این تکنیک، مدیریت فایل ها را ساده تر کرده و نیاز به ارسال ایمیل های حجیم را می کاهد. وی اضافه کرد: جهت استفاده از گوگل درایو ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. بعد از ورود به محیط کاربری می توانید فایل های خودرا بارگذاری کنید. پس از آپلود فایل کافی است روی آن کلیک راست کرده و گزینه Share (اشتراک گذاری) را انتخاب کنید. زارعی اظهار داشت: بعد از اشتراک گذاری فایل در گوگل درایو، یک لینک URL برای آن ایجاد می شود که می توانید آنرا کپی کرده و برای دیگران ارسال کنید. همین طور می توانید آدرس ایمیل افرادی را که می خواهید فایل را با آنها به اشتراک بگذارید وارد کنید تا لینک بطور مستقیم برایشان ارسال شود. در این مرحله، می توانید تعیین کنید که آیا آنها فقط می توانند فایل را ببینند یا اجازه ویرایش آنرا نیز دارند. این امکان به شما کمک می نماید تا کنترل بیشتری بر روی دسترسی به فایل های خود داشته باشید. این کارشناس با اعلان اینکه در این حالت، ارسال فایل های متنی به طور معمول بوسیله Google Docs به انجام می رسد، توضیح داد: کاربر می تواند با کلیک بر روی لینک ارسال شده، به حساب کاربری خود واردشده و فایل را مشاهده یا دانلود کند. علاوه بر Google Docs، سرویس ذخیره سازی ابری دیگری به نام Dropbox نیز وجود دارد که امکان ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ها را فراهم می آورد. این دو پلت فرم ابزارهای مناسبی برای همکاری و مدیریت فایل ها بصورت آنلاین هستند. برای اشتراک گذاری فایل ها در Dropbox، ابتدا فایل موردنظر خودرا آپلود کنید. سپس در کنار فایل گزینه «اشتراک گذاری» را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این گزینه و انتخاب «کپی لینک»، یک لینک اختصاصی برای فایل شما ایجاد می شود. شما می توانید این لینک را برای دوستان یا همکاران خود ارسال کنید تا آنها نیز به فایل شما دسترسی پیدا کنند. شما می توانید برای اشتراک گذاری فایل ها در Dropbox، آدرس ایمیل افراد را یکی یکی وارد کنید و سپس بر روی دکمه «اشتراک گذاری» کلیک کنید. این کار موجب می شود که افراد لینک فایل را بوسیله ایمیل دریافت نمایند. در این پنجره، شما می توانید تعیین کنید که آیا شخص موردنظر فقط می تواند فایل را ببیند یا امکان ویرایش آنرا نیز دارد. اگر می خواهید فقط فایل قابل مشاهده باشد، گزینه «فقط مشاهده» view را انتخاب کنید. OneDrive یک سرویس ذخیره سازی ابری از مایکروسافت است که به کاربران این امکان را می دهد تا فایل های خودرا بصورت آنلاین ذخیره و مدیریت کنند. با بوجودآوردن یک حساب Outlook، کاربران به ۵ گیگابایت فضای رایگان OneDrive دسترسی پیدا می کنند. برای آپلود فایل ها در این محیط، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. سپس با کلیک بر روی گزینه "آپلود" می توانید فایل های موردنظر خودرا از دستگاه خود انتخاب نموده و به فضای ابری خود اضافه کنید. این پروسه به شما اجازه می دهد تا به آسانی فایل های خودرا از هر نقطه ای که به اینترنت دسترسی دارید مدیریت کنید. این خدمات به شما امکان می دهند فایل ها را به آسانی بارگذاری کرده و لینک اشتراک گذاری آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. منبع: yarikala.ir 1403/11/04 12:20:56 0.0 / 5 307 تگهای خبر: آنلاین , ابزار , خدمات , دانلود این مطلب یاری کالا را می پسندید؟ (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط پیگیری پروژه های راه استان سمنان نهضت ملی روی غلطک می افتد رشد ۴ درصدی جابه جایی مسافر با ناوگان عمومی در سفرهای نوروزی سرمایه گذاری بیشتر در تولید، وضعیت اشتغال را بهتر می کند دستکاری نانولوله های کربنی مسیرهای تازه ای برای الکترونیک نسل آینده باز می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: پرسش: = ۶ بعلاوه ۴